13 Ekim 2013 Pazar

AHMET ERHAN “PARK”TA YAŞIYOR

Akdeniz’in asi çocuğu idi. 12 Eylül diktasının öncesi ve sonrası alacakaranlığını Ankara’da yaşadı. İstanbul, bir iş ve aş özlemiydi, bu koca kentte de tutunamadı ve Silivri’ye sığındı ömrünün son yıllarında... (Silivri’deki yakın arkadaşı İhsan Tevfik, eşyalarının Cihangir’den Silivri’ye bir belediye hafriyat kamyonu ile taşındığı anlatır, ki şaire de ancak böylesi yakışırdı.)
Geçenlerde genç yaşında yitirdiğimiz şair Ahmet Erhan’dan söz ediyorum. Benim deyişimle “Ahmet Abi”, son yıllarını yaşadığı Silivri’de “Kaybolmuş Bir Köpek İlanı”, “Şehirde Bir Yılkı Atı” ve “Sahibinden Satılık” şiir kitaplarını yayımlamıştı.
Bir şiirinde “Silivri, benim ruhumun ılıman iklimidir” demişti. Bir başkasında Silivri’yi şöyle tanımlamıştı:
“Yapayalnız bir kasabanın ortasındayım
Mendilimdeki son nezle artığını
Az önce harcadım
Silivri’den önce
Tam o kavşağı dönmeden önce
Sanki
Yeni bir hayata başladım”
Silivri halkı, şimdi Ahmet Erhan adını bir parka vererek bu şiirlerin telif hakkını ödemiş bulunuyor.
Şair İhsan Tevfik’in, “Ahmet Erhan adını sokak ya da park olarak yaşatalım” içerikli dilekçesinden sonra Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar’ın önerisiyle ve alınan Belediye Meclis kararıyla Ahmet Erhan’ın adı Yeni Mahalle Müjdat Gürsu Caddesi üzerinde düzenlenen parka verilmiş oldu.
Açılışa benimle birlikte Turgay Fişekçi, Hüseyin Alemdar, Türkiye Yazarlar Sendikası’nı temsilen C. Hakkı Zariç, Hüsnü Arkan, Müslim Çelik, Yaşar Miraç, Bilal Kayabay, Oktay Akıncı, Adnan Azar, Cafer Yıldırım ile İhsan Tevfik Kırca da katıldı.
Açılış konuşmasında Ahmet Erhan’ın kişiliği ve şairliğinden söz ettim. Benden sonra konuşanlar da şairle olan anılarından ve edebiyat dünyasına katkılarından söz ettiler.
Müslim Çelik ve Hüseyin Alemdar Ahmet Erhan’dan şiirler okudular.
Başak İnanç bestelediği Ahmet Erhan şiirlerini seslendirdi. Emre Yaşar Kahraman enstrümanlarıyla eşlik etti. Muharrem Aydoğan, Ahmet Erhan’ın sevdiği türküleri seslendirdi.
Silivri Belediye Başkanı Özcan Işıklar da konuşmasını şöyle noktaladı: “Kendi değerlerimizi geleceğe taşımak konusunda bu topraklarda yetişmiş şairlerin çok önemli etkileri var.  Şairlerin böyle özel günlerde anılmasının dışında onları koruyan en önemli kültürün sanat olduğunu düşünüyorum. Bu kültür emperyalizmine karşı duracak değerlerimizin sanat olduğunu biliyoruz. Ben Ahmet Erhan’a buradan sevgilerimi saygılarımı sunuyorum.”
Eski Millet Hastanesi arkasında yapılan “Şair Ahmet Erhan Parkı” toplam 4 bin 600 metre kare… 3 bin metrekare yeşil alan düzenlemesi yapılan park; elektrik ve sulama tesisatı döşenerek aydınlatma direkleriyle aydınlık ve modern bir görünüme kavuşturulmuş. Çocuk oyun alanı, satranç oyun alanı, çay bahçesi ve spor alanlarının yer aldığı park, yapılan bitkilendirme ve ağaçlandırma çalışmalarıyla atıl görünümünden kurtulmuş bulunuyor.
Umarım böylesi girişimler başka kent ve beldelere de örnek olur.
Ahmet Erhan hayattayken ziyaretine gitmiştim Silivri’ye. Şimdi orada, onun adını taşıyan bir park var. O parkta ne zaman bir kültür-sanat etkinliği olsa orada bulunmak artık “Ahmet Abi”ya karşı bir gönül borcu.
Şairlerin hemşehri oluşları da bir de bunun için belki...


10 EKİM 2013, BİRGÜN

Hiç yorum yok: