10 Mart 2014 Pazartesi

BENİ DAĞLAR EMZİRİR

Kuşlar döndü sılasına
resmi solgun tabiattan
güz sürgünü, güz çiçeği
kan kalesinde bu akşam da
konuğuyum yalnızlığın

-Gel nöbetçi bir kere de
sesime vur kelepçeni
ölüm kursun tuzağını
ses dönüşsün sessizliğe
kalbime yağsın acısı

Dağladılar ellerimi
ateşinde ihanetin
eski sevda, taze hicran
aman vermez ecel yaman
kasığımı süsler ceryan

Nere gitsem hayli gurbet
ayağımda prangalar
ne söylesem boynun büker
ay dolanır aydınlığı
zulüm üzre uçar rüzgâr

Beni dağlar emzirir
vakitsiz bir hançerde
söğüt dalı, usta işi
namluların ağzında
avcı ve de külhani
karanlığın yüzünde
rüzgârlarla alevli
beni dağlar emzirir
çiçeğiysem barışın
umuduysam baharın
pınarıysam kuşların
beni dağlar emzirir
vurulsam da her akşam
ansızın, kar altında
hayın, zalım bir sesle
beni dağlar emzirir
avcı, usta işi, hünerli
yanar bedenimde hicran
rehnedilse de töresi
ansızın, kar altında
çürümez nefesim
beni dağlar emzirir

Zincirli aşınmaz yürek
melal içinde, zamansız
uçar gönülden yarası
ağusu kalır bedende
harbiden sağlamsa zulası

Burdular hayalarımı
gece gündüz dehlizlerde
gül beslenen bir hücrede
ölse de bitimsiz sancı
dirilirim işkencede

Bir başıma, yalnız şimdi
gündüzüm zehirli pınar
gecem yıldızlardan uzak
dostu olsam da baharın
kar altında bütün dağlar

-Gel nöbetçi bir kere de
hüznüme vur kelepçeni
ölüm kursun tuzağını
aşk dönüşsün ihanete
yağsın kalbime acısı

Beni dağlar emzirir

***

Yukarıdaki şiiri kırk yıl kadar önce yazmış, o yıllarda yazıişleri müdürlüğünü de yaptığım “Yeni a” dergisinde yayımlamıştım. Sonraki yıllarda bu şiiri ben de unutmuşum, kırk yıldır da o derginin bir sayfasını yaşamını sürdürmekte. Bu nedenle olacak birçok baskı yapan hiçbir kitabıma da almamışım.
Geçenlerde 40 Kuşağı üzerine araştırma yapan Mustafa Çavuşoğlu, “Yeni a”nın kupürüyle bu şiiri gönderdi. Kendisine teşekkür ediyorum.
Bugün de işkence, özellikle devrimciler üzerinde varlığını sürdürmekte...
Bugün de oğulları işkence gören anneler intihar etmekte, hırsızlara hırsız diyenler işkence görmekte...
Şiir toplumun aynasıdır.


06 MART 2014, BİRGÜN

Hiç yorum yok: